Sunday, July 26, 2009

Penyelewangan dan rasuah DAP di Selangor

Pakatan Rakyat mungkin akan bergoyang lagi selepas terdapat bukti yang jelas DAP Selangor telah melakukan penyelewangan dan salahguna. Suspek utama ialah Ronnie Liu yang selama inipun sering dikaitkan dengan kegiatan kongsi gelap. Tuduhan terbaru ini turut memaksa Ketua Menteri Selangor yang selama ini pro-bloggers terutama semasa menjadi pembangkang di Selangor kini mengubah nada beliau.
Beliau baru-baru ini berkata blog tidak harus dipercayai seratus peratus dan jika terdapat tuduhan, haruslah dilaporkan kepada pihak berkuasa. Memang lucu kenyataan beliau ini kerana suatu ketika dulu beliaulah yang begitu lantang memperjuangkan para blogger Pakatan Rakyat dalam usaha mereka-reka cerita serta tuduhan terhadap BN di dalam blog mereka.
Isu ini bangkit berikutan kewujudan satu blog misteri http://t4tbh.blogspot.com. Begitu besar kesan kewujudan laman blog ini sehingga Ronnie Liu telah membuat laporan polis terhadap blog ini dengan alasan ini kerja jahat UMNO/BN. Semakin lama saya semakin jelik dengan perangai DAP ini, selama ini UMNO/BN sering dikutuk kerana membuat laporan polis terhadap Raja Petra, penulis blog Malaysia Today. Sekarang baru mereka tahu langit tidak selalu cerah, kebebasan bersuara dalam blog yang mereka agungkan selama ini kini menghantui mereka kembali. Hahaha, ‘Check’ untuk DAP, kita sama-sama lihat apa tindakan mereka seterusnya.

No comments:

Post a Comment