Wednesday, May 30, 2012

Janji-janji Pakatan Rakyat tahun 2008

Pakatan Rakyat ternyata hanya tahu berjanji tetapi tidak tahu untuk mengotakannya. Sampai sekarang, semakin banyak janji-janji palsu Pakatan Rakyat terbongkar kerana belum dilaksanakan!


  1. Janji melaksanakan pilihanraya kerajaan tempatan di setiap majlis perbandaran dan majlis daerah. BELUM TERLAKSANA! (DAP)
  2. Janji kerajaan PAS untuk memberikan kebebasan kepada kakitangan awam untuk menyertai parti politik secara aktif tanpa sebarang sekatan. BELUM TERLAKSANA!
  3. Janji kerajaan PAS dan Pakatan Rakyat memberikan cuti bersalin selama 3 bulan kepada kaum wanita bekerja di negeri pentadbirannya, BELUM TERLAKSANA!
  4. Janji kerajaan Pakatan Rakyat untuk mengurangkan cukai rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersil 10%. BELUM TERLAKSANA!
  5. Janji kerajaan Pakatan Rakyat untuk menyediakan bantuan modal dan kadar sewa premis paling minimum kepada belia dan surirumah yang berminat menjalankan perniagaan. BELUM TERLAKSANA!
  6. Janji kerajaan Pakatan Rakyat membela nasib golongan miskin seperti petani dan nelayan supaya mampu mempunyai pendapatan melebihi dari garis kemiskinan. BELUM TERLAKSANA!
  7. Janji kerajaan Pakatan Rakyat untuk menggantikan skim Rukun Tetangga dengan sistem yang lebih cekap di kawasan perumahan. BELUM TERLAKSANA!
  8. Janji kerajaan DAP untuk membatalkan caj parking letak kereta pada hujung minggu di Pulau Pinang. BELUM TERLAKSANA!
PARTI PEMBANGKANG...BANYAK BOHONG BANYAK TEMBERANG!

No comments:

Post a Comment